Vi er vært på oppdrag for et av norges ledende innen mellomaksler og kardangaksler
Bedriften er spesialisert innenfor fagområdet mellomaksler / kardangaksler. De tilbyr mellomaksler til alle typer kjøretøy, skip, industri og landbruk. I Powertrain Europe er det faget mellomaksler som står sentralt og vi er opptatt av å levere høyest mulig kvalitet i hvert eneste oppdrag. Med over 30 års erfaring kan Powertrain tilby profesjonelle tekniske løsninger skreddersydd for hvert oppdrag.
Powertrain hadde en gammel og utdatert nettside som ikke fungerte tilfredsstillende. En slik nettside kan hindre salg betydelig. Siden dette var en ny bransje for oss, brukte vi mye tid i starten på å utføre markedsundersøkelser for å hente inspirasjon.
Under markedsundersøkelsen stilte vi oss gjentatte ganger spørsmålet: Hva er Powertrains merkevare? Vi hentet inspirasjon fra logoen og valgte blå som primærfarge. Deretter ønsket vi å tenke nytt. Den forrige nettsiden var dominert av hvite elementer, men denne gangen valgte vi å bruke mørke toner. Mørke toner gir nettsiden et moderne og sofistikert utseende, fremhever bilder, og skaper en følelse av styrke og pålitelighet, noe som gjør at den skiller seg ut fra konkurrentene.
I dag kjører nettsiden smidig, og både vi og Powertrain er svært fornøyde. Etter lanseringen har vi også implementert ulike integrasjoner, blant annet analyseverktøy som Google Analytics og automatiseringer gjennom Zapier.